-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12273 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا وقتي به مسافرت ميرويم، اگر آيةالكرسي را بخوانيم دزد به خانه نميآيد و اتفاقي نميافتد؟ چرا آية ديگري را نميخوانيم؟

گرچه تمام آيات نوراني قرآن كريم داراي اهميت و عظمت هستند، ولي برخي سورهها و آيات مثل آيه آيةالكرسي، سوره ناس، توحيد، فلق و... در ميان آيات قرآن بر اساس روايات اسلامي از اهميت ويژهاي برخوردارند. چنان كه امامرضا7 ميفرمايد: هر گاه يكي از شما قصد سفر كرد به در خانة خود بايستد و در برابر مسيري كه ميرود سوره حمد را از پيش رو و از سمت راست و سمت چپ ميخواند و معوذتين (سوره ناس و فلق) را از پيش رو و سمت راست و سمت چپش بخواند و قل هو اللّه احد را هم از پيش رو و سمت راست و سمت چپ بخواند و آيةالكرسي را هم از پيش رو و سمت راست و سمت چپ قرائت كند و سپس بگويد: اللهم احفظني و احفظ ما معي و سلمني و سلم ما معي و بلغني وبلغ ما معي ببلاغك الحسن الجميل، هر آينه خدا او را و هر چه را با او است حفظ كند و او را با هر كه همراه اوست سالم دارد و او را با هر چه همراه اوست به مقصد رساند و...(ر.ك: الكافي، محمد بن يعقوب كليني، ج 2، ص 543ـ624، دارالكتب الاسلامية، تهران.)

بنابراين، براي حفظ اموال و خانه افزون بر آيةالكرسي ساير سورهها و آيات ديگر نيز وارد شده است و خواص و فوايدي كه براي آيةالكرسي ذكر شده، در روايات اسلامي آمده و ممكن است در بسياري از آنها از درك آن عاجز باشد.(ر.ك: مفاتيح الجنان، شيخ عباس قمي، ص 812، انتشارات مطبوعات ديني، قم.)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.